poniedziałek, 27 września 2010

Multitool

Lifu IceToolz 45A1, zrobiony z aluminium multitool zawierający:

  • skuwacz,
  • imbus 6, 5, 4, 3, 2mm,
  • klucze oczkowe 8 i 10mm,
  • śrubokręt krzyżakowy,
  • klucze do nypli 14 i 15G,
  • otwieracz do butelek,

a wszystko to waży tylko 44g i z przesyłką kosztuje 43zł... 

Konkurencję ma tylko w szybkozamykaczu Pedros Tulio, który waży 99g i kosztuje 40$, szybkozamykacz XTR z wajchą to 62g (więc klucze 'ważą' 99-62=37g), a Dartmoor na imbus to 34g (99-34=65g).

Multitool od razu poszedł pod pilnik. Nie są mi potrzebne: rączka do skuwacza, otwieracz i klucze oczkowe.



Można go jeszcze odchudzić o kolejne 4g skracając duży imbus (9g) o połowę i wywalić imbusy 6 i 2mm (do czego się je stosuje?), więc minimalna waga to ok. 32g.

Waga z 44g spadła do 36g, a w porównaniu do starego, 70g multitoola jest mniejsza o 34g

Zmieniłem go, bo nie podobał mi się w starym klucz do nypli i sposób mocowania imbusów.

8 komentarzy:

  1. Spróbuj odkręcić tym imbusikiem klocki hamulcowe albo sztycę. Też coś takiego mam i pluję sobie w brodę za wydane w błoto 40zł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwo poszło, masz na myśli małą dźwignię czy długość imbusów?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja u siebie nie mogę klocków odkręcić, bo imbusik 5mm za mało wystaje z rozkuwacza i blokuje się na ramie. Siodełko (u mnie klucz 6mm) trzeba odkręcać po pół obrotu i przekładać rozkuwacz, bo zahacza o sztycę.
    No i mała dźwignia to inna sprawa. Wg mnie nadaje się tylko do używania przy bardzo pewnym sprzęcie, w którym na 99% nic nie trzeba będzie kręcić.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też, ale po wypięciu fajki z hamulca śrubkę da się odkręcić bez problemu. 44g multitool nie może być tak ergonomiczny jak klucze warsztatowe ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Odkręcić się udało i mi, a spróbuj precyzyjnie przykręcić, żeby klocek był równolegle ustawiony do obręczy i nie obcierał o oponę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba się trochę pobawić, ale da się to zrobić. Mi to nie przeszkadza ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Skuwacz przetestowany w warunkach bojowych - przeżył.

    OdpowiedzUsuń