poniedziałek, 7 czerwca 2010

Klucz do kasety

Klucz do kasety 77g, bacik 209g, klucz nastawny do klucza do kasety 443g, razem 729g! 729g narzędzi, których na 15-dniowej wyprawie nie użyłem ani razu...







Robb na forum podrozerowerowe.info podrzucił link do ciekawego klucza produkcji Steina, 36$+wysyłka, kluczyk waży 32g. Ponad stówa za zwykły kluczyk to trochę dużo, zakup odłożyłem na później.

Ostatnio szukając tańszych kluczy, wpadłem na ciekawą stronę: LINK i znalazłem tanie rozwiązanie: klucz Ackermana.

Najpierw minuta cięcia kątówką, potem 20min na szlifierce, na końcu 30min dopracowywania pilnikiem i wyszło coś co widać na powyższej focie.

Jak to działa? Założyłem go jak klucz McLeana, włożyłem koło, zapiąłem zacisk, położyłem nogę na pedał i podczas odstawiania drugiej nogi, żeby lepiej się zaprzeć, niechcący rower podjechał trochę do przodu i trach... Zwykle, żeby odkręcić kasetę nie ruszaną przez długi czas trzeba się zdrowo zaprzeć kluczem nastawnym i bacikiem. Czasem nawet stanąć na oba klucze, a tu poszło tak łatwo? Pękł? Nie, poszło tak łatwo, bo koło, rama i łańcuch zadziałały jak wielkie przedłużki do normalnych kluczy. ;) Żeby zakręcić kasetę trzeba podnieść koło i zakręcić nim lekko do tyłu.

To 723g(!) mniej, niż komplet, który woziłem ostatnio i 71g mniej, niż miało być teraz. Chciałem zabrać sam klucz do kasety, bacikiem miał być łańcuch, a klucz nastawny miałem zamiar pożyczyć u chłopa na wsi. Teraz nie będę miał z tym problemów. Pewnie będzie mniej trwały, niż normalny klucz, ale nie będę go używał na co dzień, tylko w sytuacjach awaryjnych.

Dla mnie bomba, tym bardziej, że kluczyk kosztował 8zł + godzinę pracy, waży 6g!

2 komentarze:

  1. http://toosh88.blogspot.com/2010/08/klucz-do-kasety-film.html

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.koltechnarzedzia.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,971/category_id,35/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,24/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=971&category_id=35&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=24&vmcchk=1

    OdpowiedzUsuń