sobota, 8 maja 2010

Mapnik i 'mapy'

Mapnika opisywać nie trzeba, zwykły Ziplock i dwa kawałki sznurka. Do 30km/h trzyma się stabilnie.



W mapniku wiozłem mapy z zaznaczonymi zabytkami Drezna i Pragi. Podstawowa "mapa" na majówce wyglądała tak:




Nie przydała się, bo wypisałem w niej nie zawsze trafne wskazówki Google zamiast nazwy i odległości do miast, które będą po drodze. Poza tym dwie osoby miały GPS, tak było łatwiej i szybciej.

Po rozszyfrowaniu wygląda tak:
55km do piątego głównego miasta/odcinka (Veltrusy), z 5 (Veltrusy) do 6 (Praga):Prawo: po 0,45km zjechać pierwszym zjazdem na rondzie: w drogę 261 (w kierunku Decinska): po drodze będzie Klobov, po 8,3km w Sebuzinie skręcić w lewo...

Na wakacyjnej wyprawie woziłem w sakwie drogowy atlas całej Polski, rano spisywałem z niego drogi, kierunki i miasta na cały dzień, a potem zamiast zapytać autochtonów marnowałem czas, żeby sprawdzić mapę. Mogłem zrobić to wcześniej w domu zamiast ciągać 0,5kg papieru.

Na następną, dużo dłuższą wyprawę wypiszę tylko główne miasta, większe wsie, numery dróg i odległości. Dokładniejsze dane, zdjęcia map i mapy miast z miejscami do odwiedzenia + opis tekstowy i przewodnik będą zapisane na karcie aparatu z softem CHDK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz