wtorek, 23 lutego 2010

Sakwy czy torba?

Light'owanie sprzętu wiąże się zwykle ze zmniejszeniem jego objętości. Cały nowy sprzęt zmieszczę do dwóch niewielkich toreb. Jedna z nich będzie zrobiona z części, które będą spełniały inne funkcje + kilku lekkich troków, więc na razie nie wliczam ich do rozpiski, która będzie poniżej.


Tak jak rafalB pompkę, taśmę izolacyjną i dętkę zamocowałem na ramie, szprychy, łatki, spinka do łańcucha, zipy, rękawiczki gumowe i śrubki siedzą w sztycy podsiodłowej.

Zainspirowany fotami z dwóch ostatnich linków z tego wpisu: http://toosh88.blogspot.com/2010/02/linki-ul.html zrobiłem sobie torbę na kierownicę.



Na torbę poszło 105x80cm materiału, 3m taśmy i 2 zaciski. Szwy podkleiłem klejem do klejenia na gorąco, uszczelnię je jeszcze sylikonem rozpuszczonym w benzynie ekstrakcyjnej.

Taśmy mocujące torbę kompresują ubrania, więc nie potrzebuję do tego starych taśm kompresyjnych , ale i tak będę je woził, bo przydadzą się do umocowania przedłużonej torby :)

Spodziewałem się, że obciążona torba będzie się bardziej majtać, ale jest super, rusza się tylko trochę (to opinia lightera, oczywiście lekki sprzęt nie będzie działał tak jak usztywniane wyroby topowych firm).

1x1,5m podgumowanej kodury z allegro to 27zł z przesyłką, taśma i regulatory zaciskowe to grosze.

Całość waży 370g. Mieszczą się tu dwie bluzy, zwykła koszulka, koszulka z długim rękawem, krótkie spodenki, bielizna, kurtka przeciwdeszczowa i śpiwór. Po całkowitym rozwinięciu mogę dorzucić drugi taki komplet - miejsce przyda się na wieczorne zakupy ;)

Galeria: KLIK

Do rozrzucenia zostaje jeszcze to:
W torebce podsiodłowej będą (następny post): namiot, karimata, olej do łańcucha/klucz do kasety, garnek, kuchenka, spork, gąbka, kubek, szczotka/maszynka/pasta/mydło/papier i apteczka. Torebka podsiodłowa+namiot+karimata? Da się ;p


W 'tank bagu' będą multitool/scyzoryk, dokumenty/kasa, aparat, statyw, telefon i pseudomapa.


Odpadają:
sakwy -1650g
bagażnik -680g

370g-1650g-680g= -1960g   !!!


Bagażnik jednak zostanie, nie zabieram torby, wszystko spakuję w podłogę namiotu.

Odpadają tylko sakwy, waga w dół: 1650g

Nie odejmuję wagi starej torby na kierownicy, bo jej funkcje przejmie 'tank bag' z następnego wpisu.

10 komentarzy:

  1. torba rafalB: http://wyprawyrowerowe.blog.pl/archiwum/index.php?nid=14359032

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej!

    Bardzo podobają mi się Twoje rozwiązania ultralight - z paru z nich sam korzystam. :)
    Niestety taka torebka na kierownicy zwiększa opory powietrza, co w moim odczuciu na płaskim może być znacznie bardziej odczuwalne niż większa masa. Myślę, że bardziej optymalnym rozwiązaniem byłaby w tym wypadku torba podsiodłowa i trójkątna na całą ramę.
    Jeździłem z klasyczną torbą na kierownicę i tę różnicę dało się odczuć, a ta Twoja jest jeszcze większym "żaglem".
    Ale to jest tylko moje zdanie, nie sugeruj się, przetestuj sam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jesteś pierwszym, który zwraca mi na to uwagę. Rzeczy z podsiodłówki trafią na ramę, a te większe objętościowo za siodło, pozdr

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpis nieakutalny, bagażnik z torbą będzie niewiele cięższy, niż torba na ramę i torba podsiodłowa, a będzie dużo pewniejszy i da możliwość przytroczenia dodatkowej wody / jedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. DIY torby na ramę:

    http://bikewisco.blogspot.com/2010/03/drinkin.html

    http://bikepathwarrior.blogspot.com/2010/02/how-to-build-bicycle-frame-bag.html

    OdpowiedzUsuń
  6. DIY torba podsiodłowa:

    http://bikepathwarrior.blogspot.com/2010/03/how-to-build-seat-bag.html

    OdpowiedzUsuń
  7. DIY torba na ramę:

    http://www.bikepacking.net/individual_setups/frame-bag/

    OdpowiedzUsuń
  8. DIY torba podsiodłowa:

    http://picasaweb.google.com/davidkleinjan/Homebrew?authkey=Gv1sRgCKfDkPuj98jmRg#

    OdpowiedzUsuń
  9. DIY torba na ramę:

    http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=30093

    OdpowiedzUsuń
  10. http://www.youtube.com/watch?v=oWDRiexLA0I

    OdpowiedzUsuń